There is no stalemate

برای مهندسین بن بست وجود ندارد. آنها یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

There is no stalemate

برای مهندسین بن بست وجود ندارد. آنها یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

آمریکا درحال عقب نشینی است/ روسیه به هیجان آمده است

این گزارش به تحولات ایران، سوریه و اوکراین اشاره کرده و تاکید می کند، آمریکا در حال رهبری جهان نیست، بلکه درحال کنارگذاشته شدن از معادلات جهانی است.

ایگاه اطلاع رسانی شبکه فاکس نیوز (foxnews) طی گزارشی نسبت به تضعیف موقعیت و کاهش نفوذ جهانی ایالات متحده هشدار داد.

 

 

این رسانه آمریکایی می نویسد: تحولات اوکراین، سوریه و ایران نشان داد که آمریکا در حال رهبری جهان نیست، بلکه درحال کنارگذاشته شدن از معادلات جهانی است.

 

 

روسیه با درآمدهای جدید خود از صادرات نفت، به هیجان آمده و قوی تر شده است؛ این کشور، توان نظامی و نفوذ سیاسی خود در جهان را افزایش داده اما آمریکای خسته از جنگ، هزینه های دفاعی را به شدت کاهش داده و از دنیا عقب مانده است.

رسانه های غربی یکی از علل ضعیف شدن آمریکا را هزینه های سرسام آور جنگ افروزی در خاورمیانه می دانند

 

 

 

فاکس نیوز در ادامه آورده است: صاحب نظران می گویند، آمریکا درحال عقب نشستن از معادلات جهانی است و ابرقدرت اقتصادی جدیدی در آسیا (روسیه) درحال ظهور می باشد.

 

 

این گزارش به نگاه متفاوت اوباما و پوتین به جنگ سرد اشاره کرده، می افزاید: اوباما فکر می کند، جنگ سرد تمام شده اما پوتین معتقد است این جنگ ادامه دارد و روسیه درحال بردن این جنگ است.

 

 

شواهد زیادی برای اثبات نظر پوتین وجود دارد: پوتین با خیال راحت به اسنودن [افشاگر آمریکایی] در مسکو پناه داده، وی در سوریه تصمیم گیرنده است و جای آمریکا درمصر را گرفته و اروپا هم که به شدت نیازمند گاز طبیعی روسیه است.