There is no stalemate

برای مهندسین بن بست وجود ندارد. آنها یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

There is no stalemate

برای مهندسین بن بست وجود ندارد. آنها یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

وحید یامین پور: دروغ بزرگ اینجا است/ جناب ظریف از دولت راستگویان بعید بود!

ظریف در گفتگوی ویژه خبری گفت: «تحریم های جدید امریکا علیه ایران نقض توافقنامه ی ژنو نیست.» ؛ ظریف راست می گوید. امریکا در توافقنامه تعهد نکرده است که ایران را تحریم نکند. در واقع در توافقنامه آمده است حتی اگر ایران تمام فعالیت های هسته ای خود راتعطیل کند و حتی فردو و نطنز را از نقشه ی ایران حذف کند، بازهم امریکا می تواند ایران را تحریم کند. پس کجای ماجرا به مردم «دروغ» گفته شده؟!

اما خلاف واقع در ترجمه ی وزارت خارجه از متن توافقنامه آمده است. در متن توافقنامه هر جا کلمه ی sanctions آمده در کنارش عبارت nuclear – related هم آمده. یعنی در گام نهایی و پس از اینکه ایران تمام تعهداتش را انجام داد نهایتا فقط تحریم های هسته ای سازمان ملل برداشته خواهد شد و مطابق توافقنامه تحریمهای بانکی و نفتی مصوب کنگره ی امریکا باقی خواهند ماند! این آن «دروغ» بزرگ است که برخی رسانه های زنجیره ای اجرای توافقنامه را مساوی رفع تحریمهای اساسی جلوه می دهند.

متن توافقنامه به این شرح است:
comprehensively lift UN Security Council  …multilateral and *nuclear- related* sanctions including steps on access in area of trade …on schedule to be agreed upon.
وزارت امور خارجه اینگونه ترجمه کرده است:
به طور همه جانبه تحریم های هسته ای شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم های چندجانبه و تحریم های ملی را برداشته…

چون تیم مذاکره کننده خود را یک تیم حرفه ای می دانند نمی توان اشتباه آنها در ترجمه را یک سهو دانست. این بیشتر به یک فریبکاری شباهت دارد.

نکته ی اصلی این است که تحریمهای اساسی نظیر تحریم نفتی و بانکی با بهانه های غیرهسته ای نظیر حقوق بشر و حمایت ایران از تروریسم هم به تصویب رسیده اند و تحریم هسته ای بحساب نمی آیند. بنابراین اگر بناست برداشته شوند در گام بعدی از ایران خواسته می شود مثلاً حزب الله را خلع سلاح کند یا زندانیان سیاسی ضد انقلاب را آزاد کند و یا دست از حمایت نظام سوریه بردارد و … و سوال اینجاست دولتی که برای رفع چند تحریم کم اثر حاضر به پذیرش یک توافقنامه ی پر ابهام، تحقیر آمیز و بی فایده شده، آیا ممکن است برای رفع تحریم های اساسی تر توافقات دیگری را پیگیری کند؟! و البته از این سوال مهمتر و حیاتی تر اینکه آیا باز هم مردم ایران نامحرم دانسته می شوند؟!

پ ن: نکته ی دقیق فوق به زحمت جناب آقای دکتر فواد ایزدی و تیم ایشان بیان شده

پ ن۲: به نظر می رسد مقابله با دروغ گویی و فریب مردم یک عزم جدی میخواهد. خیلی باید مراقبت کنیم. تمام مواضع و ادعاها باید مورد بررسی قرار بگیرد حتی اسناد رسمی دولتی که منتشر می شود.

روسای جمهور ایران چه عاداتی دارند؟

بسیاری از سیاستمدارن ایرانی به ویژه روسای جمهور دارای عادت‌های فراوانی هستند.

به گزارش نامه‌نیوز، در این صد و چند روزی که از دولت روحانی سپری می‌شود، در کنار تمام فعالیت‌های خوب و بد دولت یازدهم، چیزی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، خنده‌های رئیس‌جمهور ایران است. حسن روحانی طی این چهارماه در تمام کنفرانس‌های خبری، سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس و مردم، در دیدار با دانشجویان و در گفت‌وگوهای تلویزیونی همیشه با چهره خندان روبروی مخاطبان خود ایستاده است.

خنده‌های رئیس‌جمهور طرفداران فراوانی بین مردم ایران دارد. بسیاری روحانی را رئیس‌جمهور خندان ایران می‌دانند. یکی دیگر از کارهایی که روحانی زیاد انجام می‌دهد و تقریبا برای او عادت شده است، تنظیم عبا توسط دو دست بر دوش خود است. با نگاه کردن با دقت به سخنرانی و رفتار روحانی می‌توانید این دو ویژگی روحانی و عادت او را به خوبی مشاهده کنید.

روحانی تنها رئیس‌جمهور از ایران نیست که عادت‌های رفتاری خاص خود را دارد بلکه هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد نیز ویژگی‌های رفتاری مخصوص به خود را دارند که برخی از آنها در جامعه ایران نهادینه شده است.
ادامه مطلب ...

سوال جالب یک کودک 5 ساله از رهبر معظم انقلاب



چندی پیش سید علی عزیزی که کودک پنج ساله‌ای است، به همراه پدر خود برای اقامه نماز به حسینیه امام خمینی(ره) خدمت مقام معظم رهبری رفته بود.

وقتی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اقامه نماز وارد حسینیه می‌شوند؛ سید علی ۵ ساله دست پدر خود را رها می‌کند و به سمت ایشان
می‌دود و دست رهبر انقلاب را می‌گیرد.

سید علی که علی‌رغم سن کم خود حافظ ۵ جزء قرآن کریم نیز هست، خطاب به رهبر انقلاب می‌گوید: “آقا می‌شود چفیه‌تان را به من بدهید؟”. تصویر هدیه
شدن چفیه رهبری واقعه‌ای بوده که او بارها از تلویزیون آن را تماشا کرده است.



مقام معظم رهبری پاسخ درخواست سیدعلی را با لبخندی داده و خطاب به همراهان خود می‌گویند که ” چفیه را بدهید به آقا”. پدر سید علی در خاطره‌ای
می‌گوید: از آن به بعد هر وقت با این بچه هم کلام می‌شوم او به من می‌گوید که “آقا به من گفتند آقا”.

در ادامه ماجرای دیدار این کودک با رهبر انقلاب در حالی‌که آیت‌الله خامنه‌ای دست نوازش بر سر او می‌کشیدند، سید علی ۵ ساله از ایشان می‌پرسد: “آقا شما که اینقدر مهربان هستید، چرا آمریکا اینقدر از شما می‌ترسد؟” که این سؤال با لبخند دیگری از سوی رهبر انقلاب مواجه می‌شود. در همین هنگام یکی از همراهان رهبر انقلاب در پاسخ به سؤال سید علی می‌گوید: “حضرت آقا آدم خوبی است؛ و چون از خدا می‌ترسد آن‌ها(آمریکایی‌ها) هم از آقا می‌ترسند”